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Current exhibition - extended

Information (Deutsch Unten)

Opening: 28 June 2019

Duration: 3 July - 31 August 2019


There Are No Homosexuals in Iran


In Iran, homosexuality is punishable by death—yet, with courage and conviction, the people in these portraits choose the truth, even if they must keep it obscure in the public eye.


“In Iran, we do not have homosexuals like in your country.”

—Former Iranian President Mahmoud Ahmadinejad, speaking at Columbia University, September 24, 2007. 


While today some Occidental countries accept marriage for gays and lesbians, in Iran, homosexuality is still punishable by death. This sanction prohibits homosexuals from living out their sexuality openly. Their only legal options are to leave the country, hide their sexuality, or choose transsexuality, a practice tolerated by law but also considered pathological. 


Over a few years, Swiss-born Iranian photographer Laurence Rasti (b. 1990) visited Denizli to meet with and photograph a community of Iran’s gay refugees, who have fled their home country in search of freedom from persecution and threats for their sexuality. In her photography book, published in 2017 There Are No Homosexuals in Iran, is a selection of her environmental portraits, with her sitters.


Rasti offers a sensitive documentation: she creates a narrative that is as poetic as it is indicative of a harsh reality. She photographs the Irani refugees in open spaces, posing them so that their faces are rarely in full view, obscuring their features by trees, shadows or hair. Even in Turkey where homosexuality is legal, homophobia runs deep, and anonymity and alertness is key to safety. The poses of Rasti’s portraits reveal an awkwardness, a self-consciousness that refuses to abate.

In an exhibition of her works at The Ballery in Schöneberg, Berlin, the artist uncovers a different side of their lives, one led behind closed doors. It is here that they begin to reveal and express themselves, whether it is in full makeup, or a casual embrace in pyjamas. As viewers, we are invited into the beautiful, normal situations of people just being who they are.


By showing us the two opposing lives they lead, Rasti also makes clear the state of limbo experienced by the gay Iranians – the ones who do not exist, and yet do. 



Im Iran gibt es keine Homosexuellen


Im Iran wird Homosexualität mit dem Tod bestraft - doch die Menschen in diesen Porträts entscheiden sich mit Mut und Überzeugung für die Wahrheit, auch wenn sie die Öffentlichkeit vor Augen haben müssen.



"Im Iran haben wir keine Homosexuellen wie in Ihrem Land."

Ehemaliger iranischer Präsident Mahmoud Ahmadinedschad, der am 24. September 2007 an der Columbia University sprach.



Während einige westliche Länder heute die Ehe für Schwule und Lesben akzeptieren, wird Homosexualität im Iran immer noch mit dem Tod bestraft. Diese Sanktion verbietet es Homosexuellen, ihre Sexualität offen zu leben. Ihre einzigen legalen Optionen sind das Land zu verlassen, ihre Sexualität zu verbergen oder Transsexualität zu wählen, eine Praxis, die gesetzlich toleriert, aber auch pathologisch ist.


Der in der Schweiz geborene iranische Fotograf Laurence Rasti (geb. 1990) besuchte Denizli über ein paar Jahre, um eine Gemeinschaft von schwulen Flüchtlingen des Iran zu treffen und zu fotografieren, die auf der Suche nach Verfolgungsfreiheit und Drohungen wegen ihrer Sexualität aus ihrem Heimatland geflohen sind. In ihrem 2017 veröffentlichten Fotobuch Es gibt keine Homosexuellen im Iran, zeigt sie eine Auswahl ihrer Umweltporträts mit ihren Sitters.


Rasti bietet eine sensible Dokumentation: Sie kreiert eine Erzählung, die ebenso poetisch ist wie eine harte Realität. Sie fotografiert die iranischen Flüchtlinge in offenen Räumen und posiert sie so, dass ihre Gesichter selten sichtbar sind und ihre Gesichtszüge durch Bäume, Schatten oder Haare verdeckt werden. Selbst in der Türkei, wo Homosexualität legal ist, ist die Homophobie tiefgreifend, und Anonymität und Wachsamkeit sind der Schlüssel zur Sicherheit. Die Posen von Rastis Portraits zeigen eine Unbeholfenheit, ein Selbstbewusstsein, das nicht nachlassen will. In einer Ausstellung ihrer Werke in The Ballery in Schöneberg, Berlin, entdeckt die Künstlerin eine andere Seite ihres Lebens, die hinter verschlossenen Türen geführt wird. Hier fangen sie an, sich zu offenbaren und auszudrücken, sei es in vollem Make-up, oder eine lockere Umarmung im Schlafanzug. Als Zuschauer werden wir in die schönen, normalen Situationen von Menschen eingeladen, die einfach so sind, wie sie sind.


Rasti zeigt uns die beiden gegensätzlichen Leben, die sie führen, und zeigt damit den Zustand der Schwebe, der von den schwulen Iranern erlebt wird - denjenigen, die es nicht gibt und die es dennoch gibt.


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Opening 07 September 2019

Information

Opening: 07 September 2019

Duration: 7 September - 15 September 2019


Artist collective Human IEU presents FLUID 

     

ABOUT THE SHOW 

Following a successful run at the Espacio Gallery in east London, UK-based arts collective Human IEU is bringing its latest group show, FLUID, to The Ballery in Berlin. 


The show brings together seven artists working in diverse media. The work they’ve created in response to the theme challenges, provokes and dynamically engages the viewer in a collection that incorporates drawing, painting, video, sculpture, photography and performance. 


Each artist’s take on the FLUID theme is unique - to some it conjures work exploring sexuality and desire, to others it suggests a process and a medium in which to work. Remembering that the human body is 60% water, we’re asking the viewer to think about the importance of fluid to the human experience. 


THE ARTISTS
Jonathan Armour, Brian Dennis, Brother Kwan, Graeme Messer, Georg Meyer-Wiel, Joao Trindade, Francisco Gomez De Villaboa. 

   

A WORD FROM THE CURATORS 

“Following our presentation of ‘Fluid’ in London, we are happy to be bringing the show to Berlin for Folsom Europe. 2019 marks the 50th anniversary of the Stonewall Riots in N.Y.C., so there is no better time than this year (and no better place than Folsom Europe) to be seen for ourselves - our beautiful, fluid, sometimes subversive selves.” 


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Bastien Thiery - Humpelfuchs

Information (Deutsch Unten)

Opening:  9 November 2019 19-21hr
Duration:  9 November - 30 November 2019

Location: The Ballery, Nollendorfstrasse 11-12, 10777 Berlin


Bastian Thiery was born in January 1990 as the East German military officially began dismantling the Wall. In 2018 he graduated from Ostkreuzschule für Fotografie, Berlin and in the same year published the book 'Humpelfuchs' about a limping fox that he followed one night in Neukölln on the former East | West Berlin border.

Humpelfuchs

„One night, in my neighborhood, I saw a limping fox. He was curious, waited for me to approach him, running away when our distance became too small – only to wait again. I took five pictures of the fox that night, until he disappeared behind a fence, leaving me with the urge to encounter him again.“

Bastian Thiery currently lives and works in Berlin, Germany

Education:

2015–2018
Ostkreuzschule für Fotografie, Berlin, Study of Photography, Graduation under Prof. Linn Schröder

2013
International Center of Photography School (ICP), New York, Documentary Photography Course with Andre Lambertson

Awards

2019
'Humpelfuchs' shortlisted for the Fotobookfestival Kassel Dummy Award

'Humpelfuchs' among the winners of the Belfast Photo Festival Open Submission in the Photobook Category

'Humpelfuchs' shortlisted and exhibited at FOTO WIEN Photobook Exhibition & Price

'Humpelfuchs' shortlisted for the La Fabrica & Photo London Book Dummy Award

2018
Selected for the DFA (German Academy of Photography) Portfolio Review, Deichtorhallen, Hamburg

'Humpelfuchs' shortlisted for BLOOOM Award

published in
Zeit Magazin, Die Zeit, Photonews, INDIE Magazine Online, Print Publication, Deutsche Oper Tischlerei Magazine, positive Magazine, Groove Magazine Online, Brigitte F-Mag, Neues Deutschland, Mr. ICON


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Andreas Fux - Witness

Information (Deutsch Unten)

Opening:  9 November 2019 19-21hr
Duration:  9 November - 30 November 2019

Location: The Ballery, Nollendorfstrasse 11-12, 10777 Berlin


Deutsch unten

November 2019 marks the 30th anniversary of the fall of the Berliner Mauer, the wall that divided Germany’s capital city for around 28 years. To coincide this occassion The Ballery presents a photography exhibition featuring Berlin artist Andreas Fux.

Andreas Fux was born in 1964 in East Berlin. He grew up as a citizen of the GDR and trained as an electrician. In the early 80's Andreas self trained himself as photographer and soon after contributed images of the East German punk and youth scene for cultural magazines such as DAS Magazin and DEFA film productions.

On 9th November 1989, the night the Berlin wall opened, Andreas walked into West Berlin as a witness, a new world to discover. In this exhibition The Ballery presents works that surround this period as well as early unseen personal works.


Im November 2019 jährt sich zum 30. Mal der Fall der Berliner Mauer, die die deutsche Hauptstadt rund 28 Jahre lang trennte. Anlässlich dieses Jubiläums zeigt The Ballery eine Fotoausstellung des Berliner Künstlers Andreas Fux.

Andreas Fux wurde 1964 in Ostberlin geboren. Er ist als DDR-Bürger aufgewachsen und ausgebildeter Elektriker. In den frühen 80er-Jahren bildete sich Andreas selbst zum Fotografen aus und veröffentlichte bald darauf Bilder der ostdeutschen Punk- und Jugendszene in Kulturmagazinen wie dem DAS Magazin und DEFA-Filmproduktionen.

Am 9. November 1989, der Nacht des Mauerfalls, betrat Andreas West-Berlin als Zeuge und tauchte damit in eine neue Welt ein, die es zu entdecken galt. In der Ausstellung präsentiert The Ballery Werke aus dieser Zeit sowie frühe persönliche Arbeiten, die noch nie öffentlich ausgestellt wurden.